تجارب یک غرفه ساز

همه آنچه که در نمایشگاه ها باید به کار بگیرید تا بیشترین نتیجه را در بر داشته باشد با هم می آموزیم

تجارب یک غرفه ساز

همه آنچه که در نمایشگاه ها باید به کار بگیرید تا بیشترین نتیجه را در بر داشته باشد با هم می آموزیم

فاکتور های موثر در قیمت غرفه سازی

قیمت غرفه سازی نمایشگاهی ایده آل فاکتورهای مختلفی دارد. در بررسی این هزینه‌ها با ما همراه باشید...

تعدادی از این فاکتورها عبارتند از: طراحی غرفه سازی نمایشگاهی، غرفه‌سازی و ساخت غرفه نمایشگاهی و پشتیبانی در هنگام برگزاری نمایشگاه ، که در این پست می‌خواهیم به تفصیل بحث قیمت گزاری و عوامل تاثیرگزار در قیمت غرفه نمایشگاهی را بررسی کنیم.

بررسی قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی

اکثر شرکت‌ها تلاش خود را می‌کنند که همیشه بهترین خرید را داشته باشند. حتی در مورد خرید اجناس کوچک نیز باید احساس رضایت از خرید خود کنند. به همین دلیل است، کسب و کارهایی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند و تمایل به غرفه سازی نمایشگاهی دارند تلاش می‌کنند با غرفه‌سازی همکاری کنند که علاوه بر کیفیت و متعهد بودن پروژه را با قیمت مناسب تمام کند. مبحث قیمت گزاری غرفه سازی نمایشگاهی از همان شروع غرفه‌سازی مطرح می‌شود اگر شما به عنوان مشارکت‌کننده بودجه‌ای برای غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته‌اید باید در زمان سفارش غرفه نمایشگاهی آنرا به غرفه ساز اعلام کنید که طرح را بر اساس آن قیمت طراحی کند. اینکار سبب می‌شود نتیجه بهتری گرفته شود. دلیل اصلی تغییر قیمت در عملیات غرفه سازی نمایشگاهی متریال است، میزان استفاده متریال در غرفه نمایشگاهی، نوع متریال مورد استفاده و نحوه استفاده از آن هر کدام جداگانه می‌تواند عامل تغییرهای اساسی و قابل توجه در غرفه سازی نمایشگاهی باشد. به همین دلیل است که باید قبل از طراحی بودجه در نظر گرفته شود و طبق بودجه طرح غرفه نمایشگاهی ارائه گردد.

متریال و قیمت غرفه سازی نمایشگاهی

نوع متریال‌های قابل استفاده می‌تواند تنوع بالایی داشته باشد، از متریال‌های معمول قابل استفاده غرفه سازی نمایشگاهی در ایران نئوپان می‌باشد. اما از متریال‌های دیگری مانند MDF یا های‌گلس نیز استفاده می‌شود. که در قیمت غرفه سازی تاثیر گزار می‌باشد، از عوامل تاثیر گزار در قیمت غرفه سازی نمایشگاهی ابعاد غرفه می‌باشد هر چقدر که متراژ غرفه کوچکتر باشد قیمت غرفه نمایشگاهی بالاتر می‌رود. یعنی قیمت و متراژ رابطه عکسی با یکدیگر دارند زیرا تمام مراحلی که در یک غرفه سازی نمایشگاهی اهم از نجاری، برقکاری و نقاشی صورت می‌گیرد در یک غرفه سازی نمایشگاهی کوچک و بزرگ برابرند با یکدیگر و زمانی که یک پروژه ۱۲ متری را محاسبه می‌کنیم. به عنوان مثال برقکار که در یک پروژه معمول متری ۱۲ هزار تومان دریافت می‌کند در یک پروژه ۱۵ متری با تقریبا همان مقدار کار که پروژه ۱۰۰ متری دارد تنها مبلغ ۱۴۴ هزار تومان دریافت می‌کند. همین امر سبب تفاوت مبلغ می‌باشد.

منبع

 

در ادامه قصد داریم به چند هزینه خاص و کوچک اما حیاتی در کنار غرفه سازی اشاره کنیم :                        

تبلیغات

چاپ انواع بروشور و کاتالوگ و استند به گسترش اطلاعات کار شما کمک بسزایی خواهد کرد. تبلیغات را به هیچ عنوان کنار نگذارید .

تاثیر یک کاتالوگ و بروشور برای کسب و کار شما غیر قابل انکار است . بسیاری از بازدیدکنندگان بعد از مطالعه بروشور شما تنها در صورتی که نکته قابل توجه در آن پیدا کنند با شما وارد مذاکره میشوند .

یک نکته قابل توجه دیگر این است که تبلیغات خود را در سطح بروشور و کاتالوگ نگه ندارید شما میتوانید  از استندهای تبلیغاتی و بنرهای بزرگ نیز در سطح محل برگزاری نمایشگاه استفاده کنید.  

هدیه

هزینه دیگری که برای غرفه سازی در نظر گرفته شده هدیه است . هدیه نمایشگاهی در ثبت یک خاطره شیرین برای بازدیدکنندگان بسیار تاثیرگذار است و هرچه نفیس‌تر باشد، بیشتر روی مخاطبان تاثیر می‌گذارد.

حتما به خاطر داشته باشید سطح بالاتری از هدیه هایی که برای بازدیدکنندگان عمومی در نظر دارید برای مدیران ارشد در نظر بگیرید .

پذیرایی

شما باید در غرفه خود باید انواع شکلات، شیرینی، چای، قهوه و نوشیدنی‌های سرد را داشته باشید تا با توجه به سلیقه و ذائقه بازدیدکنندگان بتوانید از آنها پذیرایی کنید. توجه داشته باشید این پذیرایی تنها مخصوص افرادی است که وارد غرفه می‌شوند و قصد انجام مذاکرات تجاری را دارند.

جوایز و قرعه کشی

هزینه ای که اکثر شرکت ها بر دوره حضور خود در نمایشگاه ندارند مربوط به جوایز و قرعه‌کشی‌ها است.

توجه داشته باشید اگر می‌خواهید برای مدتی یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه را داشته باشید بهتر است یکی مسابقه یا قرعه‌کشی برگزار کنید. البته قرعه‌کشی هزینه بسیار زیادی دارد و مهمترین نکته این است که تنها در صورتی می‌توانید موفق باشید که از تجمع بازدیدکنندگان در مقابل غرفه خود درست و به جا استفاده کنید .

منبع

 

برای مدیریت بهتر هزینه و بودجه بندی صحیح شما نیاز به یک کارشناس خبره و با تجربه دارید که شما را در این امر غرفه سازی به موفقیت برساند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد